Gülümse Biraz

Temel’in eski bir BMC kamyonu vardır. Yolda giderken kırmızı ışık yanar ve frene basar. Kamyon durmaz önünde giden…

945152_569324226432846_1638125083_n

Temel’in eski bir BMC kamyonu vardır.
Yolda giderken kırmızı ışık yanar ve frene basar.
Kamyon durmaz önünde giden son model BMW ye çarpar.
Temel hemen atlar şoföre yalvarır:
– Aman abi affet sen zengin adamsın seni etkilemez ama ben ömür boyu çalışsam ödeyemem.
Adam Temel’e acır ve affeder.
Yollarına devam ederler. İleride yine kırmızı ışık yanar.
Temel kamyonu yine durduramaz; BMW’yi bir kez daha hurdaya çevirince, kamyondan atlayıp yalvarmaya başlar.
– Aman abi benim çocuklarım var affet. Zaten arabana çarpmıştım, hasar biraz daha büyüdü sadece.
Adam: “Tamam gözüme görünme, bas git.” Yollarına devam ederler. Yine kırmızı ışık yanar.
Temel BMW’ye yine sağlam bir şekilde çarpar. Bu sefer kafasını camdan çıkarıp bağırır:

 

– Benim abi devam et…

😀

Alıntı

 

Kelimeler Okyanusu

Umut…

large (3)
Pers Sultanı iki adamı ölüme mahkum etmiş. Sultanın atını ne kadar
sevdiğini bilen mahkumlardan bir tanesi ona, hayatını bağışlarsa bir yıl içinde
ata uçmayı öğretebileceğini söylemiş.
Kendini dünyadaki tek uçan ata binerken hayal eden Sultan bunu kabul etmiş..
Diğer mahkum inanmayan gözlerle arkadaşına bakmış ve
“Atların uçamadığını biliyorsun. Nasıl olup da böyle delice bir fikirle çıkabildin ortaya..? Yalnızca kaçınılmazı geciktiriyorsun o kadar demiş.
“Pek öyle değil ” demiş birinci mahkum.” Kendime dört özgürlük şansı veriyorum.
Birincisi : Sultan bu yıl ölebilir.
Ikincisi :Ben ölebilirim.
Üçüncüsü:At ölebilir…
Dördüncüsü… ” Belki ata uçmayı öğretebilirim..! ”

UMUTLARIMIZIN HİÇ TÜKENMEMESİ DİLEĞİYLE…

Alıntı.

Kelimeler Okyanusu

SUSMAYI öğrendim; çok KONUŞANLARDAN..! ALÇAK GÖNÜLLÜ olmanın; ERDEMİNİ tattım…

tumblr_n0xu0asudp1rff1ieo1_500
SUSMAYI öğrendim;
çok KONUŞANLARDAN..!

ALÇAK GÖNÜLLÜ olmanın;
ERDEMİNİ tattım çok bilmişlere inat..!

Gerçekten BİLENLERİN,
az konuştuğuna ŞAHİT oldum sessizce..!

Her yaşananın;
sadece bir DENEYİM olduğunu kavradım.!

DEĞMEYENLERE;
çok anlam yüklemenin ruhuma verdiği zararı keşfettim..!

Kendim olmayı seçtim;
başkalarından alınmış parçalardan oluşmayı değil.. !

Kendi hayatlarını YÖNETEMEYENLERİN;
diğer hayatlara müdahelelerine güldüm sadece..!

Kokuşmuş zihniyetlerin;
yalan gülümsemelerin içinde yer almaktansa;
uzaktan onlara seyirci kalıp,
İNSANLIĞIMI korumayı öğrendim..!

Varlığımı hakedenleri hayatıma dahil etmeyi;
haketmeyenlere HOŞÇAKAL demeyi öğrendim..!

Belki zor oldu ama;
bu uzun yolda YALNIZ ama BAŞIM DİK yürümeyi öğrendim…!!

Erdem Doğukan

Yaşamsal ve Kişisel Gelişim

Hayatta hiçbirşey tesadüf değil ” midir?Hayatta hiçbir şeyin tesadüf olmadığına inanıyorsanız, bu yazıyı çok seveceksiniz…

large (30)
Hayatta hiçbirşey tesadüf değil ” midir? ”

Hayatta hiçbir şeyin tesadüf olmadığına inanıyorsanız, bu yazıyı çok seveceksiniz…

” Bazen hayatımıza giren öyle insanlar olur ki; onların belli amaca hizmet etmek, bize bir ders vermek, kim olduğumuzu ya da olmak istediğimizi bulmamıza yardım etmek için bizimle olduklarını yüreğimizin derinliklerinde hissederiz.
Bu insanların kim olacağını asla önceden kestiremezsiniz; belki oda arkadaşınız, komşunuz, profesörünüz, uzun zamandır görmediğiniz bir arkadaşınız, sevgiliniz ya da belki de sadece göz göze geldiğiniz bir yabancı…
Her kim olursa olsun, o kader anında hayatınızın bir biçimde etkileneceğini bilirsiniz. Bazen de hayatınızda öyle olaylar yaşarsınız ki; o anda bu olaylar size korkunç, acı dolu, haksız gibi görünür.

Ancak fırtına dindikten sonra; bütün bu olayların üstesinden gelmemiş olsaydınız, asla potansiyelinizin, gücünüzün, azminizin ve yürekliliğinizin farkına varamayacağınızı anlarsınız.
Her olayın bir gerçekleşme nedeni vardır. Hiçbir şey tesadüfen, kötü ya da iyi şans nedeniyle gerçekleşmez. Hastalık, yaralanma ve deneyimsizlikler, ruhumuzun sınırlarını test eden olaylardır. İster olaylar, ister hastalıklar, ister ilişkiler olsun, bu küçük testler olmasaydı hayat hiçbir yere varmayan düz ve sıkıcı bir yol gibi uzayıp giderdi. Güvenli ve rahat, “Hayatta hiçbirşey tesadüf değil ” midir?Hayatta hiçbir şeyin tesadüf olmadığına inanıyorsanız, bu yazıyı çok seveceksiniz…” yazısını okumaya devam et

Dilimin Ucundakiler

Hayat Bir Yolculuk…

large (18)
Hayat Bir Yolculuk…

Zaman…Zaman diyorum…Geçen o 29 yıl.günler,haftalar,yıllar…

Körfez de geçen çocukluğum,okul yıllarım.Çocukluğum çok güzeldi.Harika arkadaşlarım vardı.Bu harika arkadaşlarımla harika oyunlar oynardık.Hala görüşüyorum onlarla.Hatta kardeşim gibi hepsi.Zamanla daha çok güçlendi arkadaşlığımız.Geçen zaman bana daha bir çok dost kazandırdı.Belki de hayatta en büyük kazancım dostlarım oldu.Acı tatlı çok şey yaşadım.Geriye bakınca hep güzel şeyleri hatırlıyorum.Aslın da ben hep böyle biriydim.Hep iyi şeyleri görürüm oldum olası.Hatta ufacık bir tatlı dille,güleryüzle alınır gönlüm.Sevgiyi severim,şefkati,iyi insanları,temiz kalplileri,alçak gönüllüleri ve en önemlisi iyi niyeti çok severim.
Bütün o geçen yıllar’ı düşündüğüm de ”ne güzel zaman geçirmişim”diyorum.Birilerine anlatsam hikayemi eminim şimdi seni mutlu eden yaşam bu muydu? der.Her ne olursa olsun bu benim yaşamım benim inşam ve yolculuğum devam ediyor.Çok şey öğrendim ve yaşamdan öğrenebileceğim daha çok şey var.Tabi ki olumsuz şeyler de oldu hayatım da hem de çokkk Ama onları düşünerek ve ahlanıp vahlanarak zamanımı geçirmek istemiyorum.Yeterince zaman kaybettim bunun için daha fazla kaybedemem.hepinize aynı şeyi tavsiye ederim.
Yaşam bizim için büyük bir deneyim.Yaşamayı ciddiye almamız gerekir.Karşında ki insanı,saçma bile olsa sana anlatılmak isteneni,nedenleri,insanları,hayvanları,ağaçları,yolda ki taşı bile ciddiye almak gerekir.
Herşeyin bir nedeni ve sebebi var,Kimileri vesile kimileri ise direkt bir mesajdır bize.Yaşamınız herşeyiniz.Sevgiiyi deneyimleyin,Sonra bunu yaklaştığınız “Hayat Bir Yolculuk…” yazısını okumaya devam et