Sağlık Ve Güzellik

Gözlerinizi yogayla dinlendirin! Göz Kırışıklıkları Ve Güzel Gözler İçin Egzersizler

Son zamanlar da müthiş göz ağrısı çekiyordum.İşin kötüsü şakaklarımda da bir ağrı vardı.Uzun süre bilgisayar  kullanmama yoruyordum ama farklı nedenlerden  de olabilir.Mesela Göz kapağı sarkması başlangıcı gibi.Ben de  biraz kendim için araştırma yaptım çok faydalı egzersizler buldum.

Biraz yaptım gerçekten rahatlattı beni.Öğrendikten sonra aslın da çok basit hareketler.Boş zamanlarımız da ara ara yapmak lazım.Yer çekimiyle  mücadele etmek için güzel bir yöntem .Hadi kolay gelsin bakalım ツ

 

Gözler yüz güzelliğini en çok etkileyen en hassas organlarımızdır. Göz çevresi çok hassas doku olduğu için zamana yenik düşer. Yaşlanma belirtileri ilk önce göz çevresinde başlar. Dış etkenler, çevresel faktörler, tenin türü göz çevresindeki yaşlanma belirtilerini etkileyen etkenlerdendir. Göz kırışıklıkları, göz altı ve kapakları sarkmaları için kullanılan kozmetik ürünler bulunmaktadır. Ancak çeşitli göz egzersizleri ile göz çevresinin kaslarını güçlendirmek mümkündür. Bu egzersizleri oturduğunuz yerde yapmayı alışkanlık haline getirerek her gün kolaylıkla yapabilirsiniz.

Aşağıdaki hareketleri düzenli yaparak göz çevresindeki şişlerin inmesine yardımcı olabilirsiniz. Göz kaslarını güçlendirerek, göz sinirlerini rahatlatabilirsiniz.

 Göz Kırışıklıkları Ve Güzel Gözler İçin Egzersizler 

Gözaltları için

Gözü çevreleyen göz kaslarını güçlendirerek, gözdeki kırışıklıkları azaltan bu hareketi boş zamanlarınızda yapmayı alışkanlık haline getirin.

İki elinizle V harfi yaparak, işaret parmaklarınızı gözünüzün dış uç kısmına yerleştirin. Orta parmağınızı ise gözünüzün iç ucuna yerleştirin. Gözünüzün alt ve üst kapaklarını göz kırpma hareketi gibi hızla hareket ettirin ama bu hareket esnasında gözlerinizi açık tutmaya çalışın. 10 kez göz kırpın, durun, sonra 2 kez daha tekrar edin.

4

Avuç hareketi

Gözlerinizi kapatarak rahatça dik olarak oturun.. Nefesinizi burnunuzdan alıp verirken nefesinize odaklanın. Temiz havayı alırken, kirli ve sıcak havayı verdiğinizi hissedin. Şimdi avuçlarınız iyice ısınana kadar birbirine sürtün. Sonra avuçlarınızın alt kısmını göz çukurunuzun üzerine hafifçe bastırın. Gözünüzü çevreleyen göz kaslarını avucunuzun alt kısmı ile hafifçe itin. Bu hareketi 10 kez tekrar edin, dinlenin ve 5 kez daha tekrar edin.

5

Göz kapakları için 

Kaşın alt kısmına gelen göz bölgesine yönelik olan bu hareketi göz kapaklarında oluşan kırışıklıkları ve sarkmaları önlemek amacıyla tekrarlayın. Başparmak hariç 4 parmağınızı kaşlarınızın üzerine yerleştirin ve kaşlarınızı hafifçe yukarı itin. Gözlerinizi kapatın, göz kapaklarınızı aşağı doğru çekerek direnç oluşturun. 10 kez aynı hareketi 2 set halinde tekrarlayın.

2

Göz kırışıklıkları ve göz kapağı şişkinlikleri için

Bu hareketler gözlerinizi çok rahatlatacak. Bilgisayar başında yorulan gözler için bu egzersizi uygulayabilirsiniz. İşaret parmağınız ve orta parmağınızla yanlamasına V harfi yapın. Başparmağınızı göz kapağınıza yerleştirip kaşınıza doğru itin. Orta parmağınızı gözünüzün altına koyun. Parmaklarınızın ucu ile gözünüzün etrafındaki kasları itin ve kasın. 1- 2 saniye tutun ve bırakın. Şimdi parmaklarınızı birleştirin ve gözünüzün ortasına koyun. Parmak uçlarınızla göz kaslarınızı itin. 1- 2 saniye tutun ve bırakın. Göz yuvarlağınızın üzerine birkaç saniye hafifçe baskı uygulayın, gözlerinizi yavaşça açın ve göz kırpın.

1

Üst göz kapakları için

Yaşlandıkça göz kapaklarında düşme başlar. Kaşlarla gözün üst kısımları arasındaki mesafe kısalır. Bu egzersiz kaşların altındaki kasları kuvvetlendirerek sarkmasını önler. İşaret parmaklarınızı yarım ay şekline getirin ve göz kapaklarının üzerindeki göz kemiğinin üzerine, kaşınızın tam altına yerleştirin. Parmaklarınızı hafifçe kemiğin üzerine itin. Göz kapaklarınızın üzerindeki kaslarla parmaklarınıza doğru bir direnç oluşturun. Bu hareketi de 10 kez yineleyin.

1_9102009141246_15608

Sarkan göz kapakları için 

Sarkan göz kapaklarını kaldırmak için çok faydalı olan bu egzersiz biraz konsantrasyon gerektiriyor. Özellikle İşaret parmaklarınızı enlemesine şakaklarınızın üzerine basınç uygulayarak saç diplerinize doğru çekin. Alnınızda çizgiler oluşturmadan gözlerinizi çevreleyen kaslarınızı parmaklarınızın ucuna doğru hareket ettirmeye zorlayın. Bu egzersizi de 5’e kadar sayıp bırakarak 5 kez tekrarlayın.

1_91020091414_15608

6- Göz boşluğu masajı ve kırışıklıkları yok eden hareket

İşaret veya orta parmağınızı burun köprüsünün hemen altına yerleştirin. Parmağınızı köprüden yukarı doğru ve kaşlarınızın altına gelen kemiğe doğru hareket ettirin. Kaşlarınızın altında, kemiğin aşağıya döndüğü yerde bir çıkıntı hissedeceksiniz, o kısmı biraz ovun. Şimdi kaşınızın altına gelen göz çukuru kemiğini sol gözünüzün uç köşesine kadar parmağınızla takip edin.

Bu çalışmayı tamamladıktan sonra sol elin işaret parmağını, sağ gözünüz ortada kalacak şekilde yerleştirin. (İşaret parmağı kaşın altında, orta parmak gözün altında). Aynı zamanda sağ işaret parmağınızı sağ gözünüzün uç noktasına yerleştirin. Sağ gözün alt kısmındaki orta parmağınızı aşağı doğru iterken, sağ gözün ucuna yerleştirdiğiniz işaret parmağınızla hafifçe sağ tarafa doğru çekin. Bu harekette sadece alt göz kapağı hareket etmelidir. Her göz için 8 kez uygulayın.

3

Kaynak; acilservis.pro

 

Gözlerinizi yogayla dinlendirin! Göz Kırışıklıkları Ve Güzel Gözler İçin Egzersizler” için 2 yorum

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s