Sağlık Ve Güzellik

Sağlıklı bir Yaşam için Bilinmesi Gereken 6 Rakam

large (58)

Sağlıklı bir Yaşam için Bilinmesi Gereken 6 Rakam

Sağlıklı bir yaşam için neler yapmamız gerektiğini sürekli konuşuyoruz, araştırıyoruz, yeni yapılan araştırmaları yakından takip ediyoruz. Yapılan bütün araştırmalar ve sağlıkçıların ortak görüşü bizi 6 tane rakama yönlendiriyor. Sağlıklı bir bedeninizin olup olmadığını anlamak için, hayatınız boyunca aşağıda sıralayacağımız 6 adet rakamı takip etmeniz ve hayatınıza bu doğrulta yön vermeniz gerekiyor.

1- günlük kalori ihtiyacı

İnsanın günlük kalori ihtiyacı cinsiyete ve yaşa göre değişkenlik gösterse de, ortalama olarak 2200 kaloridir diyebiliriz. Sağlıklı bir yaşam için erkeklerin günlük kalori ihtiyacı 2550 iken, kadınların günlük kalori ihtiyacı 2000 civarlarında seyrediyor. Elbette bu rakamlar sizin günlük yaptığınız aktivitelere göre değişkenlik gösterecektir. Gün boyu öğünlerinizin kalori miktarları ise şu şekilde belirlenebilir. Sabah kahvaltısı, 300-400 kalori, öğle yemeği, 500-600 kalori, akşam yemeği ise 700-800 kalori. Fakat bir çok diyetisyen sabah ve akşam alınan kalori miktarların yer değiştirmesini, özellikle sabahları çok, akşamları az yemek yenilmesini öneriyor. Eğer zayıflamak istiyorum, diyorsanız, günlük kalori ihtiyacınızdan 500 kalori civarında kesinti

yapmanız gerekiyor.

2- bel çevresi

Bel çevresi, sağlıklı bir kalbinizin olup olmadığını gösteren en iyi ölçümlerden birsidir. Eğer ekstra kalori alımınız varsa, çoğunlukla yağ hücreleri bel gölgesine depolanır, bel çevresi yağlanır ve bedeninizin yağlı dokunun içine paketlenmiş şekilde yaşamaya çalışır. Kalp krizi geçirme riski artar, insülin direnci görülür ve metabolik sendrom riskini fazlalaştırır. İdeal bel çevresi ise, erkeklerde 100 cm’yi kadınlarda ise 90 cm’yi geçmemesi gerekiyor.

3- LDL ve HDL

LDL kötü kolesterol, HDL ise iyi kolesterol olarak tanımlanıyor. Ayrıca Total kolesterol miktarı da yine sizin kalp sağlığınızın ne durumda olduğunu gösteren değerlerdir. Aile hekimliğine bile başvuruda bulunsanız, 1 ölçek kan vererek kolesterol değerlerinizi öğrenebiliyorsunuz.

4- kan basıncı

Kan basıncı ile günlük olarak arterlerinize yapılan yükün miktarını öğreniyorsunuz. Eğer sürekli yüksek tansiyona sahip bir insansanız, yüksek tansiyon kalp hastalıklarını tetikleyerek, felç geçirme riskinizi artırıyor. Dünya sağlık örgütünün belirlediği normal kan basıncı değerleri 120/70 mmHg’dir. Evinize mutlaka bir tansiyon aleti almanızı öneriyoruz.

5- trigliserid değeri

Trigliseridler, yediğiniz yağ ve karbonhidratlardan meydana gelir ve fazla alınan bu maddeler yağ hücrelerinde depolanır. Öğün aralarında ekstra enerji almak istediğinde, bedenimiz trigliseride başvurur ve oradan beslenir. Dolayısıyla bedenimizde bir miktar trigliseridin bulunması gerekiyor fakat fazlası özellikle kadınlarda kroner arter rahatsızlıklarına yol açıyor. Eğer HDL değeriniz düşükse ve bir de metabolik sendrom ve insülin direnciniz varsa, trigliserid değeriniz aynı oranda yükselecektir. Total kolesterol oranınıza baktırdığınızda, trigliserid miktarınızı da gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.

6- sabah nabız atışı

Nabız, kalbinizin 1 dakikada kaç kez attığını gösteren rakamdır. Nabzın özellikle sabahları kontrol edilmesinin nedeni ise, dinlemiş kalbin atış oranının en sağlıklı nabız skorunu verebilmesinden kaynaklanıyor.

 

Kaynak;Bambum.com

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s