Kelimeler Okyanusu

Erkeklerin gözleri güzelliğini kaybetti çünkü erkekler ağlamaz diye yanlış bir fikir var…

 

large (35)Erkeklerin gözleri güzelliğini kaybetti çünkü erkekler ağlamaz diye yanlış bir fikir var. Küçük bir oğlan ağladığında annesi, babası hemen “Ne yapıyorsun kız gibi öyle” diye atlıyor. Ne saçmalık.Allah erkeğe de kadına da aynı gözyaşı bezlerini vermiş. Erkeklerin ağlamaması gerekseydi gözyaşı bezleri de olmazdı: basit …matematik. Niye erkeklerde de kadınlarla tıpatıp aynı gözyaşı bezleri var? Gözlerin ağlamaya ihtiyacı var ve doya doya ağlamak çok güzel bir şey.

OSHO

Kelimeler Okyanusu

Denemeyi Göze Alma Cesareti

timthumb (1)

 

Kral maiyetini önemli bir görev için sınamak istemiş. Birçok güçlü ve akıllı adam etrafına toplanmış. Kral onları bugüne kadar görüp görecekleri en kocaman kapının önüne getirerek şöyle söylemiş: “Siz akıllı insanlar, benim bir sorunum var ve hanginizin bunu çözebileceğini görmek istiyorum. Burada krallığımdaki en büyük ve en ağır kapıyı görüyorsunuz. Hanginiz bunu açabilirsiniz?”

Saray mensuplarından bazıları açamayız der gibi başlarını sallamış. Diğerleri, çevresindekilere göre daha akıllı sayılanlar, kapıyı daha yakından incelemiş, fakat onlar da açamayacaklarını kabul etmişler. Bu akıllı insanlar böyle söyleyince saraylılar sorunun çözülemeyecek kadar zor olduğunda fikir birliğine varmışlar.

Sadece bir vezir kapının yanına giderek onu şöyle bir gözden geçirmiş ve elleriyle yoklamış, açmak için çeşitli yolları denemiş, en sonunda kuvvetle yüklendiğinde ağır kapı açılmış. Meğer kapı zaten tam kapalı değilmiş ve açmak için deneme isteği ve yüreklilikle davranma cesaretinden başka bir şey gerekmiyormuş.

Kral vezire şöyle demiş: “Sadece gördüğün ve işittiğine bağlı kalmadan, kendi gücünü devreye soktuğun ve denemeyi göze aldığın için saraydaki görevi sen alacaksın.“

Yaşamsal ve Kişisel Gelişim

Hayatın İsrafı Tembellik.Mutlaka Okuyun!

tumblr_n30rksLSs21qm6oc3o1_500

Hayatın İsrafı

Tembelliğin ne olduğunu ve insanların başına nasıl çoraplar ördüğünü düşündünüz mü? Bu soru çok mu çocukça? Hemen herkes tembelliğin kötü olduğunu bilir ve kimse tembel olmayı kabullenmek istemez. Ama acaba kaç kişi gerçekten tembel olup olmadığını araştırmıştır? Tembellik ya zihinsel, ya bedensel ya da her ikisi birden yaşanır. İnsanların büyük bir kısmı zihinlerini, önemli bir kısmı bedenlerini ve yine çok önemli bir kısmı hem bedenlerini hem de zihinlerini çalıştırmazlar. Dinlenmek kastıyla uzun uzun oturmak, televizyon seyretmek, müzik dinlemek, dedikodu yapmak kontrolsüz hayal kurmak gibi işlerle meşgul olan insan bunları yaptığı anda tembellik tuzağına düşmüştür.

Oysa hayat duraksamadan devam eden “hareketlilik ve aktiflik” prensibi üzerine kuruludur. Atomlardan galaksilere kadar;mikroplardan balinalara kadar fıtrata itaat eden bütün mahlukat amansız bir hareketlilik furyasında çırpınır. Bakınız tembel ve durağan insanların başlarına neler açılıyor: Bedensel tembellik içerisinde olan insanın vücudunda zehirli birikimler oluşur. Koşuşturmayan insanın vücudundan zehirli maddeler atılamaz. Dokular yağ bağlamaya ve kilitlenmeye başlar. Hücrelere oksijen ve besin dağılımı iyi yapılamayınca vücut hızla yaşlanmaya başlar. Bunu fiziki güç kaybı, kas zayıflığı, yorgunluk takip eder.

Bedensel tembelliğin derecesine göre kireçlenme, zaman içerisinde felç ve daha bir yığın hastalık bedene hücum eder. Zihinsel tembellik aktif düşünmeme, zihni kontrolsüz olarak harici ve dahili telkinlerin tesirine bırakma durumudur. Zihinsel tembelliğe alışan kişi beyninin sinirsel bağlantılarını aktif bir şekilde kullanmadığı için zeka gerilemeye başlar, hafıza gittikçe zayıflar, hatırlama yavaşlar; tabii ki bütün bunları genel aktivitenin azalması takip eder. Zihinsel tembelliğin prensip olarak yaşın ilerlemesiyle fazla ilgisi yoktur. Aktif insanlar hayranlık verici başarılar arasında uçuşurlar. Neden bazı insanlar çok ağır fiziksel şartlara ve zihinsel faaliyetlere tahammül ederler de bazıları hemen tükeniverirler? İnsanlar her faaliyetin kapasiteyi arttırdığını göz ardı ediyorlar. Bedenin bir kapasitesi vardır şüphesiz ve çalışan insan bu sınıra hızla ulaşır.

Ancak beynin kapasitesinin sınırı kolay kolay ulaşılamayacak kadar geniştir. Allah’ın hikmetine bakınız ki insan kalbini yorulmayan (laktik asit üretmeyen) kaslardan yaratmıştır. İnsanın yorulmayan bir diğer uzvu da beynidir. Yeterli oksijen, glikoz ve enzimler sağlandığı sürece beyin hiç durmadan sürekli çalışır. Bazıları beynin dinlenmesi için bütün işleri bırakıp dinlenmeyi-yani tembelliği tavsiye ederler. Halbuki böyle yapmak tam tersine beyni tembelleştirir. Bizim zihin yorgunluğu dediğimiz şey beyni çalıştırırken fiziksel şartları ihmal etmemizden ya da psikolojik gerginliğin fizyolojiyi etkilemesinden doğan “durumdan” başka bir şey değildir. Uyku anında dinlendiğini sandığımız beynin uyanıkken ki hali kadar yoğun çalıştığını ortaya çıkaran son tespitler de bu gerçeği vurgular

 

Muhammed Bozdağ

Sağlık Ve Güzellik

Hangi Yiyecekler Vücudumuzu Nasıl Etkiliyor?

w13m0D

1. Resim:Tavuk, et, balık, yumurta, yoğurt.
2. Resim:Pide, kebap, patates kızartması, pirinç, makarna.( Yağla yapılırsa )
3. Resim:Elma, yaban mersini, brokoli, kırmızı fasulye, mısır, ıspanak, tatlı patates, muz, patlıcan, kayısı, greyfurt, yoğurt, peynir, portakal, yeşil yapraklı sebzeler, ceviz, badem, fıstık.
4. Resim:Yumurta sarısı, ciğer, tereyağı, krem peynir, dondurma, kayısı.
5. Resim:Hamburger, cola, patates kızartması, yağ ile pişmiş tavuk.

Kelimeler Okyanusu

Hayat seçeneklerden ibarettir… Gereksiz ayrıntıları bir kenara bıraktığında her durumun bir seçenek olduğunu görürsün. Olaylara nasıl tepki vereceğini sen seçersin… İnsanların senin ruh halini nasıl etkileyeceğini kendin seçersin… Nasıl bir ruh hali içinde olacağını kendin seçersin… Hayatını nasıl yaşayacağın da senin seçimine bağlıdır…

Spencer Johnson

Sağlık Ve Güzellik

Daha Dik Dur! Sağlıklı bir postür ve daha dik bir duruş için sırt kaslarının güçlü olması gerekir. Bu sırt egzersizleri, kendinden emin yürümene yardımcı olacak.

Daha öncede Dik duruş ile ilgili sizinle  bir  makale  paylaşmıştım.Burada ki hareketler biraz daha farklı.Benim plates yaparken  yaptığım bazı bir  kaç harekete benziyor.Çok faydalı olduğunu düşündüm.Bu hareketler sadece dik durmanıza yaramıyor.Bence spor ve spora ait herşey insanları canlandırıyor.Çoğu zaman öf aman diyoruz  üşeniyoruz ama.Aslında hayat sporda,daha doğrusu harekette!

Daha Dik Dur! Sağlıklı bir postür ve daha dik bir duruş için sırt kaslarının güçlü olması gerekir. Bu sırt egzersizleri, kendinden emin yürümene yardımcı olacak.

 

Lateral Raise

 

1003674_596020250438933_1182514057_n
Her iki eline birer kiloluk tutacaklı dambıl al. Bacaklarını kalça genişliğinde açıp ayakta dur. Dizlerini hafifçe bükerek kalçanı geriye doğru it. Dambılları vücudunun önünde birleştir (a). Nefes al, nefes verirken duruş pozisyonunu bozmadan kollarını omuz yüksekliğinde iki yana aç (b). Kollarını geriye götürmeden dambılları tekrar vücudunun önünde birleştir. Bu, bir tekrar eder. 15 defa tekrarla.

Arm Circle

 

1045136_596322007075424_1093547874_n

Yere yanlamasına uzan. Başının altına pilates yastığı ya da katlanmış havlu yerleştir (a). Bacaklarını birbirinin üzerine koy ve dizlerini 90 derece bük. Kollarını omuz hizasında yana uzat ve birbirinin üzerine koy (b). Nefes al, nefes verirken üstte kalan kolunu gözlerinle takip ederek yavaş hareketlerle başının gerisine doğru götür (c). Nefes al, nefes verirken tekrar kolunu takip ederek yavaşça başlangıç pozisyonuna geri dön. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 10 defa tekrarla. Diğer tarafa dön.

 

T Raise

1016683_597670186940606_230525255_n

Yere yüzüstü uzan. Her iki eline de birer kiloluk tutacaklı dambıl al (a). Başını yerde tut ve kollarını başının ilerisinde büyük V harfi şeklinde aç. Bacaklarını kalça genişliğinde açık tut. Karnını içine ve yukarıya doğru çekerek yerle temasını azalt. Duruş pozisyonun bu olmalı (b). Nefes al, nefes verirken başını yerden kaldırmadan kollarını havaya kaldır ve tekrar indir. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 15 defa tekrarla.

Cobra

4Yere yüzüstü uzan. Dirseklerini büküp kollarının ön kısmını yere daya (a). Karnını içeri ve yukarıya doğru çekip yerle temasını azalt (b). Nefes al, nefes verirken ellerinin pozisyonunu bozmadan üst gövdeni yavaşça kaldır (c). Bu şekilde birkaç saniye bekle ve yavaşça ilk pozisyonuna dön. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 10 defa tekrarla.

Zwischen Cat

 

5Bileklerin omuz hizanda, dizlerin kalça hizanda, bacakların kalça genişliğinde açık olacak şekilde dört ayak pozisyonunda dur. Sırtını düz tut, karnını içeri ve yukarıya doğru çek (a). Nefes al, nefes verirken sağ tarafına dönerek sağ kolunu sol kolunla sol kalçan arasına uzat (b). Bu pozisyonda 10’a kadar sayarak bekle. Ortaya gel, nefes al ve 10’a kadar sayarak ters tarafta tekrarla. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 15 defa tekrarla.

BEDELİ SIRTINA ÖDETME

Belki şaşıracaksın ama günlük hayatın stresi bile duruşunu bozabilir. Yaşadığın gerginliğin ve tedirginliğin bedelini sırtın ödeyebilir.

“Hayatın yükünü sırtımda taşıyorum” sözünü sadece mecazi anlamda düşünme. Günlük hayatta yaşadığın duygusal gerilimler sırtına ağrı olarak geri döner. Bu ağrılar arttıkça duruş bozuklukları başlar ve kendini hep yorgun hissedersin.Bu pilates egzersiz programı sırt kaslarını hem güçlendirecek hem de rahatlatacak. Umay Villa, bu sırt egzersizlerini doğru yapabilmek için karın kaslarından güç almanı öneriyor. Bu programı en az haftada üç kez uygula ya da rutin egzersiz programına ekle. Düzgün formda uyguladığında sırt ağrıların azalacak.

Women’s Health