Sağlık Ve Güzellik

Daha Dik Dur! Sağlıklı bir postür ve daha dik bir duruş için sırt kaslarının güçlü olması gerekir. Bu sırt egzersizleri, kendinden emin yürümene yardımcı olacak.

Daha öncede Dik duruş ile ilgili sizinle  bir  makale  paylaşmıştım.Burada ki hareketler biraz daha farklı.Benim plates yaparken  yaptığım bazı bir  kaç harekete benziyor.Çok faydalı olduğunu düşündüm.Bu hareketler sadece dik durmanıza yaramıyor.Bence spor ve spora ait herşey insanları canlandırıyor.Çoğu zaman öf aman diyoruz  üşeniyoruz ama.Aslında hayat sporda,daha doğrusu harekette!

Daha Dik Dur! Sağlıklı bir postür ve daha dik bir duruş için sırt kaslarının güçlü olması gerekir. Bu sırt egzersizleri, kendinden emin yürümene yardımcı olacak.

 

Lateral Raise

 

1003674_596020250438933_1182514057_n
Her iki eline birer kiloluk tutacaklı dambıl al. Bacaklarını kalça genişliğinde açıp ayakta dur. Dizlerini hafifçe bükerek kalçanı geriye doğru it. Dambılları vücudunun önünde birleştir (a). Nefes al, nefes verirken duruş pozisyonunu bozmadan kollarını omuz yüksekliğinde iki yana aç (b). Kollarını geriye götürmeden dambılları tekrar vücudunun önünde birleştir. Bu, bir tekrar eder. 15 defa tekrarla.

Arm Circle

 

1045136_596322007075424_1093547874_n

Yere yanlamasına uzan. Başının altına pilates yastığı ya da katlanmış havlu yerleştir (a). Bacaklarını birbirinin üzerine koy ve dizlerini 90 derece bük. Kollarını omuz hizasında yana uzat ve birbirinin üzerine koy (b). Nefes al, nefes verirken üstte kalan kolunu gözlerinle takip ederek yavaş hareketlerle başının gerisine doğru götür (c). Nefes al, nefes verirken tekrar kolunu takip ederek yavaşça başlangıç pozisyonuna geri dön. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 10 defa tekrarla. Diğer tarafa dön.

 

T Raise

1016683_597670186940606_230525255_n

Yere yüzüstü uzan. Her iki eline de birer kiloluk tutacaklı dambıl al (a). Başını yerde tut ve kollarını başının ilerisinde büyük V harfi şeklinde aç. Bacaklarını kalça genişliğinde açık tut. Karnını içine ve yukarıya doğru çekerek yerle temasını azalt. Duruş pozisyonun bu olmalı (b). Nefes al, nefes verirken başını yerden kaldırmadan kollarını havaya kaldır ve tekrar indir. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 15 defa tekrarla.

Cobra

4Yere yüzüstü uzan. Dirseklerini büküp kollarının ön kısmını yere daya (a). Karnını içeri ve yukarıya doğru çekip yerle temasını azalt (b). Nefes al, nefes verirken ellerinin pozisyonunu bozmadan üst gövdeni yavaşça kaldır (c). Bu şekilde birkaç saniye bekle ve yavaşça ilk pozisyonuna dön. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 10 defa tekrarla.

Zwischen Cat

 

5Bileklerin omuz hizanda, dizlerin kalça hizanda, bacakların kalça genişliğinde açık olacak şekilde dört ayak pozisyonunda dur. Sırtını düz tut, karnını içeri ve yukarıya doğru çek (a). Nefes al, nefes verirken sağ tarafına dönerek sağ kolunu sol kolunla sol kalçan arasına uzat (b). Bu pozisyonda 10’a kadar sayarak bekle. Ortaya gel, nefes al ve 10’a kadar sayarak ters tarafta tekrarla. Bu, bir tekrar eder. Hareketi 15 defa tekrarla.

BEDELİ SIRTINA ÖDETME

Belki şaşıracaksın ama günlük hayatın stresi bile duruşunu bozabilir. Yaşadığın gerginliğin ve tedirginliğin bedelini sırtın ödeyebilir.

“Hayatın yükünü sırtımda taşıyorum” sözünü sadece mecazi anlamda düşünme. Günlük hayatta yaşadığın duygusal gerilimler sırtına ağrı olarak geri döner. Bu ağrılar arttıkça duruş bozuklukları başlar ve kendini hep yorgun hissedersin.Bu pilates egzersiz programı sırt kaslarını hem güçlendirecek hem de rahatlatacak. Umay Villa, bu sırt egzersizlerini doğru yapabilmek için karın kaslarından güç almanı öneriyor. Bu programı en az haftada üç kez uygula ya da rutin egzersiz programına ekle. Düzgün formda uyguladığında sırt ağrıların azalacak.

Women’s Health

 

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s