Kafa Yapınızı Nasıl Değiştirirsiniz?

large (15)

 

Düşünebiliyorsan, başarabilirsin – Anonim

“Şu kafa yapısından kurtul artık.”
“Kafa yapını değiştir bak ne kadar güzel olacak.”
“Başına ne geliyorsa bu kafa yapısından geliyor!”
Bu cümleleri siz başkalarına kaç kere kuruyorsunuz? Peki, kaç sefer size söylendiğine denk geldiniz?
Peki, nedir bu kafa yapısı? Nasıl değişir? Değişir mi gerçekten?
Öncelikle kafa yapısını bambaşka bir konuyla açıklamaya çalışalım.
Bütün bilgisayarlar bir işletim sistemiyle çalışırlar. Windows, Mac OSX, Linux gibi… İnsanlara baktığımız kafa yapılarımız bizim işletim sistemlerimiz oluyor. Kafa yapımızı dünyaya karşı inançlarımız, tutumumuz ve varsayımlarımızı yaşadığımız deneyimler oluşturuyor. Kafa yapımızı, dünyaya bakış açımızı yaratan bir çift gözlük olarak da görebiliriz. Kafa yapımız, nasıl tepki gösterdiğimize, ne şekilde cevap verdiğimizi etkiler.
Sizin işletim sisteminiz hangisi?
Kafa yapımız inançlarımızın (olumlu – olumsuz), öz-saygımızın (kendimize bakışımızın, ne kadar istikrarlı olduğumuzun ve bizim tutumumuzun bir karmasıdır. Bunların hepsi bizim işletim sistemimizi meydana getirir.
Hangi işi yapıyor olursanız olun ilk önce kendi işletim sistemimizi tanımamız gerekir. Farklı durumlara nasıl cevap verdiğimizi, ne şekilde davrandığımızı bilmeliyiz. Farklı durumlarda nasıl hissettiğimizi bilmeliyiz. Dünyaya bakış açımızı bilmeliyiz.
İşletim sisteminiz, eksiklerden mi yoksa bolluktan mı meydana gelen bir model?
Kafa yapımız, alışılmış düşünme, hissetme ve cevap verme şeklidir.
Bunu sık sık belirtiyorum, ben hepimizin inanılmaz potansiyellere sahip olduğuna inanıyorum. Ancak, hepimiz potansiyelimizi tamamıyla kullanamıyoruz. Bunu başarmak için belki de işletim sistemimizi yani düşünme şeklimizi değiştirmemiz gereklidir.
Kendimizle ilgili düşüncelerimiz doğduğumuz günden itibaren geliştiği için bu kolay değil, kimi zaman bir kaç yıl bile alabilir. Kolay değil ama uygulanabilir ve gerekli bir süreçtir ve sonucunca bu hayattan gerçekten ama gerçekten ne istiyorsak ona kavuşmamızı sağlayabilir.
İnsanın işletim sisteminin temel çalışma yapısına göre;
Düşüncelerimiz, duygularımızı – duygularımız ise davranışlarımızı belirler.
Buna göre, nasıl düşündüğümüzün başarımız üzerinde etkisi çok önemlidir.
SIRA SİZDE
Kolay bir çalışmayla başlayabilirsiniz, öncelikle kendinizle ilgili ne düşünüyorsunuz buna bakın.
1. Vücudunuzla ilgili inançlarınızı bir kağıda yazın. En az 5 farklı madde belirleyin.
2. Vücut yapınıza bağlı olarak sağlığınızla ilgili ne hissediyorsunuz?
3. Kendinize özen göstermek için neler yapıyorsunuz?
4. a. Eğer baseniniz, beliniz, karnınız, bacaklarınız… Daha farklı olsaydı nasıl hissederdiniz?
b. Ne düşünürdünüz?
c. Nasıl farklı davranıyor olurdunuz?
d. Bu inançların kaynağı nedir?
5. Kendinizle ve vücudunuzla ilgili dilinizi ve düşüncelerinizi değiştirin ve 30 gün boyunca günlük olumlamalar ve bunu destekleyecek bir aksiyon belirleyin.

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

