Gece Uykusu Ve Karanlıklar Hormonu Melatonin…

 

Muhteşem Bilgi:

BEDAVADIR, Lütfen kıymetini bilelim…

Sizler de kendinize göre GÜNÜNÜZÜ Programlayabilirsiniz…

Bir Tespit: Mutluluğun Sırrı 3 Şeyde Saklı; “İbadet/Dua, Gece Dinlenmesi/Hücresel Yenilenme ve Finansal Özgürlük!..
Daha fazla verim alabilmek için bence herkes Çalışma Saatlerini Resimdeki gibi plânlamalı…
05:00 – 12:00 İbadet, Kahvaltı ve Çalışma Vakti;  12:00 – 12:15 Şekerleme; 12:15 – 13:00 Öğle Yemeği ve İbadet
13:00 – 15:00 Öğleden Sonra Ekip/Organizasyon Çalışmaları, Ara Öğün ve İbadet Zamanı
15:00 – 17:30 İlim, Düşünce, Fikir, Hayâl ve Hedef Odak Geliştirme Çalışmaları
18:00 – 20:00 Üretken ve Kilit Distribütör Focus Toplantıları
21:00 Gece İbadeti – 22:00 Uykuya Hazırlık
(Sizler de programınızı yapın.)

 

Gece-Uykusu-Çok-Önemli

Karanlıklar Hormonu;

MELATONİN

Melatonin hormonu beynimizin orta kısımlarında bulunan pineal bez tarafından salgılanan bir hormondur. Bu hormonun üretimi ve salınımı karanlık ile başlar ve aydınlık ile sona erer. Gece saat 23.00 ile 05.00 arasında salgılanan bu hormon 02.00-04.00 arasında en yüksek değerlerine ulaşır. Aydınlık döneminin uzaması veya aniden ışığa çıkılması melatonin üretimini durdurur.Melatonin; Hücrelerimizi yenileyici, bağışıklık sistemini düzenleyici, vücudumuzun biyolojik ritmini ayarlayıcı, anti-oksidan, yaşlanmayı geciktirici özellikleri olan melatonin hormonu gece salgınlandığı için “karanlıklar hormonu” olarak da bilinir. Büyüme hormonunu arttırıcı ve ergenliği başlatıcı özellikleri de vardır. Işık, melatonin salınımını engeller. Görme engelli kişilerde kanser olma riskinin diğer kişilere oranla çok daha az olmasının sebebi görme engellilerde melatonin hormonunun fazla olmasına bağlanmaktadır.

Melatonin hormonu yeterince salgılanamazsa; Vücut direncimiz düşer, çünkü hücrelerimiz yeterince yenilenemez. Vücudumuzun biyolojik saati korunup, ritmi ayarlanamaz ve jetlag diye tanımlanan ve genellikle uzun süreli uçak yolculuklarından sonra görülen klinik bulgular ortaya çıkar. Bunlar; uykusuzluk, yorgunluk hissi, iştahsızlık, hazımsızlık, zihinsel ve fiziksel performans kaybı, reaksiyon zamanında uzama, hafızada azalma gibi bulgulardır.

Gecelerimizi aydınlatan ışığın mazisine bakacak olursak bundan yaklaşık 250bin yıl önce ateşin keşfini, 5000 yıl önce kandilin icadını, 1700 lü yıllarda gaz lambalarını ve nihayet son 180 yılda elektriğin keşfini görmek mümkün. Ondan sonrası, geceleri her yerin ışıl ışıl gündüz gibi olması ve farkında olmadan melatonin hormonunu azaltmamız geliyor.

Depresyonda da melatonin hormonu azalır, dolayısıyla depresyon tedavisinde kullanılan birçok ilaç melatonin seviyesini arttırarak etki eder.

«

Daha fazla melatonin için neler yapmalıyız :

Karanlıkta uyumalıyız.

Uyurken mutlaka kullanmak gerekiyorsa solgun ve kırmızı ışık tercih edilmeli.

Tv karşısında uyuklamamalı.

Düzenli ve yeterli uyku çok önemli.

Mümkünse gece çalışmalarını gündüze kaydırmalı.

Stres, üzüntü, öfkeden uzak durmalı.

Alkol, sigara, kahve, fazla çay tüketilmemeli, uykudan önce egzersiz yapmamalı.
|

Hangi gıdalarda melatonin var?

Vişne, lahana, badem, fındık, yer fıstığı, kızılcık, Papatya çayı, anason-rezene çayı, Soya fasulyesi, ton balığı (bu gıdaları akşam saatlerinde almak daha faydalı).

|

Melatonin ilaç olarak alınabilir mi?

Melatonin ilaç olarak özellikle jetlag için kullanılmakta. Bilinçsiz ve düzensiz kullanımı hiçbir şekilde tavsiye edilmez. Nedeni sadece geceleri yükselen bir hormon olması nedeniyle yüksek olmaması gereken gündüz saatlerinde kan düzeyini yükseltecek şekilde ilaç alımınının yarar yerine zarar vermesidir. Dolayısıyla doğal yollarla vücudun kendi salgısını arttıracak davranış kalıplarına geçilmesi daha uygun olur.

|

Doç.Dr. Ergun Çetinkaya

 

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s