Savaşçı OLmaktan Asla Vazgeçme!

large (2)

Bu makaleyi okuyunca kendimi sorguladım bir an…

Biliyor  musunuz her gün biraz daha  kendimi geliştirebilmek için uğraşıyorum.Bunu yaparken hiç yorulmuyorum aksine  bu yolculuğun her anından keyif alıyorum.Sadece kendimde düzeltmeye  çalıştığım olumsuz şeylerden üzerime  yapışmış kimbilir ne zaman kazandığım yanlış davranış ve tutumlarımdan uzaklaşmaya çalışırken,her defasında o şeye tekrar yenik düşmek,tekrar başa sarmak her defasında yeniden ve yeniden ondan kendimi soyutlamak bana her zaman kendimi bir  savaşçı gibi hissettirmiştir.Hepimizin eksiği kusuru diz  boyu…Hepimizin yenilgileri var;kimimiz öfkesine yenik düşer,kimimiz zaaflarına.Şöyle  bir durun ve düşünün ben neyi nerde yanlış yapıyorum.Olumsuz  tüm özelliklerinizi sıralayın ve sırayla  onlardan kurtulmaya  çalışın.Her defasında tekrar deneyin ve tekrar taki başarana kadar!

Bizler genelde kendimizden çok hep başkalarının kusurlarını görmekte çok ustayızdır.Oysa kusur o kusuru görenindir.Aynayı kendimize  tutup o kusurları gören gözlerimizin daha  derinine inip kendimizi inceleyim.

Dedim ya ben bir savaşçıyım her an nefsiyle mücadele eden

ve bir gezginim ben, bir denizci, her gün kendi içinde yeni bir yöre, yeni bir ada, yeni bir kıta keşfeden…

Gülşah Özçiftçi

SAVAŞÇI ÇALIŞMAKTAN ASLA VAZGEÇMEZ
Artık faal konumda olmayan bir savaşçı söyle dedi: “Hayatı­mız boyunca çeşitli düzeyde becerilere sahip oluyoruz. Başlangıçta, henüz yolun başında olduğumuz ve pek bir şey bilmediğimiz için etrafımızdaki insanlar da kendimiz de beceriksiz olduğumuzu düşünürüz. Bu aşamada hiçbir işe yarayamayız, sadece öğrenmeye devam ederiz.
Biraz kavramaya başladıktan sonra bile hala uygu­lama için hazır olmayız, ama kendimizin ve etrafımızdakilerin eksikliklerini görmeye başlarız.
Yavaş yavaş ustalaşmaya başlayınca, başarılarımızla gurur duyar, yakınımızdakilerin eksikliklerini fark eder ve onlara yardımcı olmaya çalışırız. Bu aşamada işe yaramaya başladığımızı hissederiz.
En yüksek seviyeye eriştiğimizde hiçbir şey bilmi­yormuş, çabalarımız işe yaramıyormuş gibi görünür. İşte aydınlanma bu noktada gerçekleşir, sonsuz sırlar artık avucumuzdadır. Aydınlanma yolu ve ustalığın sonsuz olduğunu anlayınca, sonuca ulaşma telaşı olmaksızın yolu takip etmekten memnun oluruz, çün­kü yolun sonu olmadığını fark ederiz. Her gün daha iyi olmak için gayret eder ve öğrendikçe aslında hiçbir şey bilmediğimizi anlarız”.
Yagyu Sensei ise, “Şimdiye kadar başkalarını alt et­meyi öğrenmedim ama en iyi durumdayken kendimi alt etmeyi öğrendim” dedi.
Her zaman daha iyi olmaya çalışmalıyız. Daha iyi bir anlayışa sahip olmak için her gün çaba sarf etmeli ve asla vazgeçmemeliyiz.

Hagakure, Savaşçının Yüreği

2 thoughts on “Savaşçı OLmaktan Asla Vazgeçme!

  1. Bir varlık âleminden geldik,
    Bir yokluk makamına konduk,
    Hamdık, piştik, olduk,
    Sandık, yanıldık,
    Sandığı açtık, baktık,
    Bir büyük hiçlik
    Sanki hep vardık,
    Sanki hiç olmadık…
    Mustafa Murat Güngör
    16.04.2014

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

