Düşlediğim Dünya;

 

Öyle bir dünya düşlüyorum ki;dünyanın hiç bir köşesinde savaşın olmadığı,tüm insanların kardeşçe yaşadığı,birbirlerinden asla şüphe etmediği,kalbini kırmadığı,yalan söylemediği…Haksızlıkların olmadığı bir dünya,silah diye bir şeyin olmadığı,çocukların daima gülümsediği bir dünya…

İstiyorum ki;bir gün haberleri açayım ve spiker şöyle söylesin:”Sayın seyirciler,sevinerek söylüyoruz ki bugün size verebileceğimiz hiçbir haber yok,size bu akşam sunabileceğimiz tek şey azsonra izleyeceğiniz dünyadan görüntülediğimiz video kaydı,keyifli seyirler dilerim.” ve ardından insanların mutlu,gülen yüzleri,koşan çocuklar,uçan balonlar,el ele  günbatımında dolaşan sevgililer,dua eden ve sadece secdede Allah aşkından dökülen mutluluk gözyaşları,bir zenci ve bir beyaz çocuğun el ele koşması…Hadi bir düşün güzel olmaz mıydı böyle bir şey?Biliyorum sen de istiyorsun böyle bir dünya.Peki,o halde senden ricam sadece bir kaç dakika düşün.Böyle bir dünya için ben ne yaptım diye.Kendimden ne kattım yaşadığım evrene.Sevdiklerime neler sundum.Enerjimin ne kadarını öfkeme ve ne kadarını sevgiye ayırdım.Bu evrende bana düşen görevi ne kadar yerine getirdim?Lütfen içindeki öz’ü sorgula ve bunları sor.Kendine dürüst cevaplar ver.Nefretli anlarını düşün.Mesela en son kimin kalbini kırdığını düşün.Arkanda kırıp döktüğün birşeyler kalmış mı diye bir bak.Ya da birilerini değiştirmiş olabilir misin acaba?Onun kendine olan güvenini,insanlara olan güvenini yok etmiş olabilir misin?

Hep kendi  tarafımızdan bakıyoruz yaşadığımız,karşılaştığımız olaylara.İşlerimiz hep sorunsuz gitsin istiyoruz.Sabırsızız bir kere;öfkeliyiz herşeye,herkese.Aniden sinirleniyoruz,hep gerginiz.Hep sıfır alıyoruz hayat sınavından.

Hayatımızda  onca güzel şey varken hep olmayana takılıp kalıyoruz.Sebepsiz sıkıntıların esiriyiz.Elimizdekilerle yetinip şükretmeyi beceremiyoruz.Bizler yaşama sanatını bilmiyoruz.Hep anlaşılmayı bekliyoruz,anlamıyoruz kimseyi.Anlamak istemiyoruz.”Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın” atasözünü hayatımızın her alanına yerleştiriyoruz fütursuzca.Yanlış,hata kabul etmiyoruz.Affetmiyoruz.Hazırız ipleri koparmaya adeta.Oysa kime yetmez ki bu koca dünya?Paylaşılamayan ne?Asla tam anlamıyla ait olamayacağın dünya varlığı mı?

Bu dünyayı biz iyileştireceğiz.Silahların önüne geçemedik göğsümüzü gererek.Ama  içimizdeki sevgiyle iyileştireceğiz insanları,daha kötüye giden değil, daha güzel bir dünyayı, evrenin yapbozuna ait parçaları olan,BİZ, yapacağız bunu.Sadece bir ağaç dikip,çocuklarımıza malvarlığımızı bırakıp gitmeyeceğiz bu dünyadan.Güzel bir kalp de bırakacağız,bir umut bırakacağız yüreklerde iyiliğe dair.

 

Dünyada olan onca kötü şeye rağmen,hala iyilerin olduğuna da yürekten inanıyorum ve hatta biliyorum.Hiç bilmediğimiz gizli kahramanlar da var onları da biliyorum.Fakire fukaraya yardım eden,yaralanmış,savaş görmüş ülkelerin insanlarına,çocuklarına görünmez bir el uzatan…İYİ İNSANLAR HALA VAR BİLİYORUM.İşte dünya böyle insanlar sayesinde hala yaşanılası bir yer.

Size bir şey tavsiye edeceğim.Ama bunu en azından sadece bir kere yapın olur mu?Yarın  yolda yürürken  yanınızdan geçen hiç tanımadığınız herhangi birine yanınızdan geçerken ”selamunaleyküm” deyin.Ben öyle yapıyorum ama iyi günler de dileyebilirsiniz ya da merhaba da diyebilirsiniz ,hiç farketmez.Selam verin ve içinizde yayılan o enerjiyi hissedin,istem dışı gülümsediğinizi farkedeceksiniz.Zaten bir kere yaptığınızda gerisi gelecek eminim.Bu yaptığınız şey içinizde evrensel duyguları harekete geçirecek.

öyle işte🙂 İçimden geldi bunları size yazmak.Sonra olarak,kendi adıma söyleyebilirim ki;

İYİ insanların parmakla gösterilemeyecek kadar çok olmasını diliyorum ve  hepinizin yüreğinden öpüyorum kardeşlerim,türlerim,birlikte aynı evi (dünyayı)paylaştığım güzel insanlar hepinize selam.Allah’ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.
Sevgilerimle
Kıdım Gülşah

 

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

