Enya LTD ŞTİ Dolandırıcılığı

Enya LTD ŞTİ Dolandırıcılığı!!

Özellikle blogçu arkadaşlarımın mutlaka okumasını rica ediyorum

Bugün çok acayip birşey geldi başıma.Her zamanki gibi akşam 19:00 civarında maillerimi kontrol ettim.Normalde şahıslar haricinde üyesi olduğum sitelerden ya da bunun gibi reklam vs maillere bakmıyordum.Yalnız başlık dikkatimi çekti; ”YETKİLİNİN DİKKATİNE” Yazıyordu.Neyse maili açtım ilk birkaç cümleyi okuyunca   zaten başımdan aşağı kaynar su dökülmeye başladı.Gelen maili aynen aktarıyorum:

 

Sayın Yetkili,
 
Telifi ve satış hakları tarafımıza ait olan lisanslı bir görsel kullandığınız tespit edilmiştir.
Gerekli bilgiler ektedir.Kullanmış olduğunuz görselin faturasını rica etmekteyiz.Faturasının olmaması dahilinde kaçak kullanım teşkil etmektedir ve kaldırmanız veya standart lisans satın almanız bir anlam ifade etmemektedir.
Fatura bulunmuyor ise sonradan lisanslama (Late) bedeli üzerinden uzlaşma teklif edilmiştir.
İlgili görselin fatura\indirme geçmişi,kopya kullanım yapıldı ise late (sonradan) lisanslaması ibraz edilmediği taktire yetkisiz kullanımdan işlem görecektir.
Görselimizin satış linki, lisans bilgileri, model bilgileri ve fotoğrafçı bilgilerine ait detaylar aşağıdaki linktedir.

People Images Türkiye

Saygılarımla
SAFİYE YILMAZER
Çalışma Saatleri
Pzt.- Cuma 09:00 – 18:00
Bostancı/İST
Tel.(+90) 216 740 00 10 Dahili104
Fax.(+90) 216 372 01 11
Sözüm ona 250 dolara benimle uzlaşma yoluna gidiyorlar.250 dolar ödeyip faturasını onlara göndermemi bekliyorlar.Aksi takdirde yasal işlemlere başvuracaklar. 
Oldu cınım ya!!
Ne yalan söyleyeyim bir saat boyunca bunu kafama taktım.Nasıl olur böyle birşey diye.Kar amacı bile güdmediğim bir blogta paylaştığım bir fotoğraf yüzünden…Olur mu olur sonuçta telif hakkı hakkında az çok birşeyler biliyorum.Zatn bu yüzden tedirgin oldum.Ama bir yanımda bu işin içinde birşeyler var diyor.Neyse bir arkadaşımla kontakt kurdum.Allahtan o benden daha soğukkanlıydı ve durumu çok çabuk idrak etti.Sağolsun araştırmamda da  yardımcı  oldu.Googleda bu şirketle ilgili dünya kadar konu var.Yabancı sitelerde bile bununla ilgili konular açılmış.Türkiyenin adının bu şekilde  o sitelerde geçmesi gerçekten çok üzücü.İnsanlar artık işin kolayını bulmuş.Herkes kolay para derdinde.Ama bu dünyanın diğeri de var.Mutlaka birilerini ağlarına düşürmüşlerdir,canlarını yakmışlardır.Ama ettikleri yanlarına kalmayacaktır eminim.Zaten kalmasında.Daha dün kurduğum güzel dünyayı imgeleyerek anlattım.Bazı kimseleri ne yaparsan yap yola getiremezsin.
Yarın ilk işim bu mailin ve bana gelen dökümlerin çıktısını alıp savcılığa başvurmak olacak.Aman bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diye düşünüp sessiz kalmak olmaz.Ben farkına vardım ama varmayabilirdim de ya da başkaları farkına varmayabilir.Bir anlık bir gafletle inanabilir.Böyle fırsatçılara fırsat vermemek için yarın üzerime düşen görevi yapacağım.
Araştırmamı yaparken bir arkadaşımızın sitesine rastladım.Orada mail adresleri farklı ama belli ki dönem dönem adres değişikliği ve site değişikliği yapıyorlar.Kullanılan şirket adı ve isim hep aynı.KENDİSİ OLAYI ÇOK GÜZEL BİR ŞEKİLDE ÖZETLEMİŞ.O nedenle onun yazısını da aynen aktarıyorum.
Sezgin arkadaşımız bu manidar resimle de bir yakıştırma yapmış.Hakaten bu neyin kafası ya ?
resimstock-dolandiriciligi
Uzun zamandır yoğun çalışmamdan dolayı bloga yazamamıştım, şimdi sizlereyerli dolandırıcılık girişimlerinin bir yenisini tanıtacağım :)

Olayı özetleyelim,

Ağustos ayında Web sitelerini yaptığım müşterilerimin bir tanesi beni arıyor. Web sitede kullandığımız resimlerin bir tanesinin telif hakkı varmış, eğer 150$ödemezsek firma bizi mahkemeye verecekmiş! (yersen) Üstelik! Resmi kaldırmamızın da hiç bir anlamı yokmuş! :)

Telefonda olayı duyar duymaz güldüm abi dolandırıcıdır onlar dedim. Ve nitekim de öyle oldu, biraz araştırma sonucu birçok web sitede forumda bunların yaptıkları harami saltanatının sonuçları çıktı.

Nekadar kurumsallar anlatamam!

Okadar kurumsallar okadar kurumsallar ki anlatamam! 😀 Bize mail yolu ile ihtarname çekmişler! (Mail yolu ile bakın) ve bize mail attıkları adrese bakarmısınız resimstock1@gmail.com Kurumsal bir mail dâhi alamamışlar, gmail adresinden adamlar ihtarname çeker olmuş!

 

* Eminim ki bize attıkları maili görmek istiyorsunuzdur işte o mail

Merhaba,

Gerekli bilgiler ektedir.Kullanmış olduğunuz görselin faturasını rica etmekteyiz.

İlgili görsel aynı zamanda resimstock.com adlı sitede mevcuttur.

İyi çalışmalar.

aygılarımla / with bst rgds
Cansu IMREN
Hukuk Birimi
Enya LTD.STI.

Bostancı/IST

Tel.(+90) 216 740 00 10
Fax.(+90) 216 631 22 93

Bu adamlar okadar kurumsal ki adres dahi veremiyorlar! Alaylı bir ses tonu ile aradım, kendilerinden adres istediğimde “Biz malesef adres veremiyoruz, bazı sorunlar oldu” cevabı aldım karşımdaki BAĞYAN’dan :) İyide BAĞYAN nasıl olur bir hukuk firmasısınız adres veremiyorsunuz dedim. “Zamanında bazı sorunlar oldu neticede burda çalışan bayanlarız” cevabı almamla kahkahayı bastım. Eee tabi bi dolandırıcılık girişimi var yasadaki açıklardan yararlanarak. Adres vermek olmaz dimi? Dıt dıt dıt! Telefon kapandı :)

Cevap!

Her nekadar baştan beri içime bir tiskinti gelse de bunların dolandırıcı olduğunu ve para kaptırmak istemediğim ap açık ortada. Henüz çiçeği burnunda yeni mezun avukat kuzenimi arayarak olayı anlattım ve gülerek karşılayarak bu maili çekti kendilerine….

İhtarnameye Cevap

Bu maile de cevap olarak sadece “Dosyanız olumsuz kaptılıyor, savcılığa suç duyurusunda bulunulacaktır” şeklinde komik bir mail daha aldık… Aylar geçti üstünden aklıma gelince hala gülüyorum :)

Sonuç!

Ya siz kimsiniz? depositphotos’un resimlerinin sizde telif hakkı nasıl olabilir? İhtarname gelir, ilgili telif haklı içeriği kaldırırım. Kaldırmazsam yasal süreç başlar, ihtarname gelmeksizin bu neyin kafası? Mail yolu ile ihtarname nerede görülmüş? Birde yukarda adı geçen avukat var, Cansu IMREN adı mı kullanılmış, yoksa kendisi de bire bir bu işin içinde mi bilmiyorum. Ama açık açık para talep ediliyor! web sitenizden ilgili resmi kaldırsanız bile 150$ tazminat ödeyeceksiniz deniyor. Ayrıca belirtmek isterim ki yurtdışı forumlarında da bu sivri zekalılar ile dalga geçilmekte.

Bu konuyu buraya yazmamın tek sebebi google üzerinden başkalarının canını yakmaya çalıştıklarında bu yazıya ulaşmaları… Taktir allahın! Eden bulur 😉

resimstock.com Dolandırıcılık Girişimi!

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s