Kendini Sevmek İçin…Bugün Bu Duayı Oku.

large (11)

Bugün, Evrenin Yaratıcısı, kendimizi olduğumuz gibi, yargılamadan kabul etmemize yardım etmeni istiyoruz. Tüm duygularımızla, umutlarımızla ve hayallerimizle zihnimizi, kişiliğimizi, varlığımızın eşsizliğini kabul etmemize yardım et.

Bedenimizi tüm güzelliği ve mükemmelliği ile olduğu gibi kabul etmemize yardım et. Kendimize duyduğumuz sevgi o kadar güçlü olsun ki, bir daha asla kendimizi reddetmeyelim veya mutluluğumuzu, özgürlüğümüzü ve sevgimizi sabote etmeyelim. Bu andan itibaren her eylem, her reaksiyon, her düşünce, her duygu sevgiye dayalı olsun.

Yaradan, yaşamımızın tüm rüyası korku ve dramadan sevgi ve sevince dönüşene dek, kendimize olan sevgimizi artırmaya yardım et. Kendimize duyduğumuz sevginin gücü, inanmaya programlandığımız tüm yalanları, yeterince iyi veya yeterince güçlü ya da yeterince zeki olmadığımız, yapamayacağımız yalanlarını yıkmaya yeterli olsun.

Kendimize olan sevgimizin gücü, yaşamımızı başka insanların fikirlerine göre yaşamaya gereksinimimiz olmayacak kadar güçlü olsun. Yapmamız gereken seçimleri yapmak için tamamen kendimize güvenelim. Kendimize olan sevgiyle, artık yaşamımızda herhangi sorumluluk ile veya herhangi problemlerle karşılaşmaktan korkmayız ve onlar ortaya çıkarken çözeriz. Neyi başarmak istiyorsak, kendimize olan sevginin gücüyle yapalım.

Bugünden başlayarak, bize karşı herhangi bir durum oluşturmayacak kadar kendimizi sevmemize yardımcı ol. Yaşamımızı kendimiz olarak yaşayabiliriz.

Başka insanların bizi kabul etmelerine veya ne kadar iyi olduğumuzu söylemelerine artık gereksinimimiz yok, çünkü ne ve kim olduğumuzu biliyoruz. Kendimizi sevmenin gücüyle, aynaya baktığımız her seferinde gördüğümüzden zevk alalım. Yüzümüzde, içsel ve dışsal güzelliğimizi zenginleştiren büyük bir gülümseme olsun.

Kendimize yoğun sevgi hissetmemize yardım et, her zaman kendi varlığımızdan haz alalım. Kendimizi yargılamadan sevelim, çünkü yargıladığımız zaman, suçlama ve suçluluk taşırız, cezalandırmaya gereksinimimiz olur ve senin sevginin perspektifini kaybederiz. Bu anda kendimizi bağışlamak için irademizi güçlendir.

Zihinlerimizi duygusal zehirden ve kendini – yargılamadan temizle ki, tam bir huzur ve sevgi içinde yaşayabilelim. Kendimize olan sevgimiz yaşamımızın rüyasını değiştiren güç olsun. Kalplerimizde bu yeni güç ile, sahip olduğumuz her ilişkiyi dönüştürelim. Başkaları ile olan anlaşmazlıklarımızdan özürleşmemize yardımcı ol.

Zamanımızı sevdiklerimizle paylaşmak için mutlu olalım ve onları zihnimizde hissettiğimiz herhangi haksızlıklar için bağışlamamıza yardım et. Kendimizi sevmemize yardım et ki, yaşamımızda bizi inciten herkesi bağışlayalım. Ailemizi ve arkadaşlarımızı koşulsuzca sevmemiz için ve ilişkilerimizi en pozitif ve sevgi dolu şekilde değiştirmemiz için bize cesaret ver. İlişkilerimizde yeni iletişim kanalları yaratmamıza yardım et ki, kontrol, güç savaşı olmasın, kazanan veya kaybeden olmasın. Birlikte sevgi, sevinç ve uyum için bir ekip olarak çalışalım.

Ailemiz ve arkadaşlarımız ile ilişkilerimiz saygı ve sevince dayansın, artık onlara nasıl olacaklarını ve nasıl düşüneceklerini söylemeye gereksinimimiz olmasın. Romantik ilişkilerimiz en olağanüstü ilişkiler olsun. Başkalarını oldukları gibi, yargılamadan kabul etmemize yardım et, çünkü onları reddettiğimiz zaman, kendimizi reddederiz. Kendimizi reddettiğimiz zaman, seni reddederiz.

Bugün yeni bir başlangıç. Bugün yaşamımıza kendimizi sevmenin gücü ile başlamamıza yardımcı ol.Yaşamımızdan zevk almamıza, ilişkilerimizden haz almamıza, yaşamı keşfetmemize, riskler almamıza, canlı olmamıza ve artık sevgi korkusunda yaşamamamıza yardım et.

Kalbimizi doğuştan hakkımız olan sevgiye açalım. Minnettarlığın, Cömertliğin ve Sevginin Üstatları olmamıza yardım et, ki tüm yarattıklarından ebediyen zevk alabilelim.

Don Miguel Ruiz

2 thoughts on “Kendini Sevmek İçin…Bugün Bu Duayı Oku.

  1. Sürekli kendini sevmekle ilgili yazılarınızı görüyorum, hepsi de Batılılardan alıntı. Çünkü Doğu kültüründe (Budist-Müslüman fark etmez) kendini sevmek-beğenmek, öncelemek diye bir kavram yoktur ki. Hele iyi bir Müslüman için kendini sevmek afetlerin en büyüğüdür. Bu lain şeytanın tabiatıdır. Kibir, gurur ve egoyu yükseltecek her şey ondandır. Alimlerimiz neden erbaine giriyor, ömrünce riyazet ve mücahede yapıyor nefsiyle? “Büyük savaş”ı kazanmanın yolu kendini küçük görmektir. Nefis aşağılıktır, onun izzeti mi olur!

    1. İçinde sevgi olmayan kendini sevemez,kendini sevemeyen başkalarını da sevemez;bir hayvanı bir insanı,bir bitkiyi herhangi bir canlıyı sevemez.Kötü davranır,canını yakar.Kendine saygı göstermeyen başkaları için bunu yapamaz.Zamanla yıpranır uzun vadede bunu gerçekleştiremez.Tabi bunlar bana göre…Ben sizin düşüncenize saygı duyuyorum.Aslında bu düşüncelerin aynısını daha önce ben de düşünüyordum.Ama artık yanıldığımı düşünüyorum.
      Kendini sevmek derken bu sizin kulağınıza nasıl geliyor bilmiyorum?Bizi de Allah yarattı sonuçta.Eğer kendini sevmezsen sevgiyi sürekli dışardan beklersin.Sonuçta insansın.En büyük sevgiyi Allahtan beklersin ama ne mutlu o mertebeye ulaşabilmiş insanlara…İnsanız beşeriyiz sonuçta.Kendimizi her şeyden önce yaradandan ötürü sevmeliyiz zaten.Onun sana bahşettiği vücudu,göz rengini,yetenekleri,kaderi, kalbi sevip onu güzel şeylerle beslemenin,ona değer vermenin nesi kötü?Bu demek değildir ki böbürlenelim,diğer insanları küçük görelim.Asla!
      Kendini beğenmişlik ile kendini sevmenin arasında ince bir çizgi vardır.O dengeyi çok iyi ayarlamak gerekir.Eğer önceki yazılarıma dönersen kendi kalemimden bununla ilgili yazılar olduğunu göreceksin.Alçak gönüllük bir insana en çok yakışan şeydir ayrıca bana göre.Tüm bunları harmanlayıp dengede olmak en güzelidir bence.Birçok suçlunun,öfkeli insanın bugün bu halde olması önce iman zayıflığı sonra da sevgisiz olmasıdır.Ben doğu batı kavramlarıyla düşünmüyorum.Allah bizi doğu batı diye yaratmadı.Ben Allah’ın verdiği zihni en güzel şekilde kullanmaktan bahsediyorum.Batıdan alınmaması gereken birçok şey varken ayrıca…Yaşadığımız dönemde çağın en büyük hastalığı depresyon iken üstelik.Sevgiler..

      Değerli kardeşim eğer bu makaleyi okursan beni daha iyi anlayabileceğini düşünüyorum.Özellikle son paragrafa dikkatini çekmek isterim.Hepimiz beyin süzgeçimizi en doğru şekilde kullanabilecek kadar yetişkin olduğumuzu düşünüyorum.Nefsin körermesi gerektiğini ben de biliyorum.Fakat başlığa aldanıp bunları kararında harmanlayamazsan böyle düşünebilirsin.Bu kadar açıklamamın nedeni de asla kendi fikrimi dayatmak değil.Yanlış anlaşılma düşüncesidir kardeşim.
      İnsanlar kendini sevmiyor kardeşim,sevmiyor insanlar fazlasını istiyor.Yaşadığımız olayları biraz da bulunduğumuz döneme ve insanların gerçeğine göre değerlendirmek lazım.Kendilerini sevmedikleri için mutsuzlar ve etrafa mutsuzluk saçıyorlar.Hem kendini hem evreni ve hem de evrende bulunanları sevmenin bir yolu yok mudur sence?Bence olur neden olmasın?
      Dediğim gibi yanlış anlaşılmak istemem kardeşim.Budur bu kadar açıklamamın nedeni.İnşallah anlaşılabilmişimdir.Sevgi ve dua ile…
      https://kidim2013.wordpress.com/2014/01/06/okudugunuz-ozlu-sozlere-dikkat-edin-insanlik-olmesin/#more-6126

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

