Sen git yüreğinin götürdüğü yere…

large (1)

Hayatımın her alanında sevgiyi aradım.Ailemde,arkadaşlarımda,yaptığım işte,bulunduğum her ortamda…sevgisiz olmazdı çünkü.Sevgi olmasaydı bugün bu dünyada barış içinde yaşamak ne mümkündü.Sevgi Rabbimin bize verdiği en değerli nimet.Ekmekten öte,sudan öte.Sevgisiz bunların ne önemli olurdu?Bölünebilir miydi bir somun ekmek iki kardeş arasında?Yanında merhamet olmasa bu dünyada kardeşçe yaşamak mümkün müydü?
Merhamet duymak,empati kurmak,kardeşinin müşkülünü anlamak mümkün müydü?Mümkün müydü mayası sevgi olan bir çocuk dünyaya getirmek.Rabbimin biz insanlara verdiği en güzel şey sevgi.En güzel şey…

Severek yaptığım her şeyde cesaretli oldum.İmkansız görüleni bile imkanlı düşündüm,çabaladım,savaştım inandığım şey uğruna.Çünkü biliyordum Rabbimin ayetini;

وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَآئِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا

”Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık”

”Her insanın, uğurlu ve uğursuz saydıklarının, işlediği hayır ve şerlerin sorumluluklarını, rızkını kazanma mükellefiyetini, kendi iradî tercihleri sebebiyle boyunlarına yükledik. Kıyamet günü, karşılaşacağı amel defterini açılmış halde önüne çıkarırız.”

En imkansızla karşı karşıya geldiğimde bile bunu düşündüm.Pes etmedim.Kalkanımsa sevgiydi daima,tutkuydu ve hala öyle.

Kaçını gerçekleştirdin diye sorarsanız;bir çoğunu gerçekleştiremedim.Başaramadım ve sonra kabullendim.Rabbimin bana nasip ettiğini kabullendim.Ama önce bunun için elimden geleni yaptım.Mücadele ettim.Sözlerle yetinmedim.Pişmanlık duymadım.Çünkü elimden geleni yapmıştım.Mücadelemle onurlandırdım sevgi duyduğum her şeyi herkesi.

İnsanlar sizi yapmak istediklerinizden alıkoyar.Yapabileceğinize inanmazlar.Belirli kalıpları vardır çünkü bunu aşamazlar.Kendi beyinlerindeki aşamadıkları bu şeyleri bu öğrenilmiş çaresizliği size de mal ederler.Her şey değişebilir,çünkü yaşam sürekli işleyen bir makine gibi,ama hep aynı değil,bazen çok hızlı bazen çok yavaş;zincirler hep farklı yerlerden geçiyor.Önemli olan benim bu sisteme uyum sağlamam.Başkalarının söylediğine değil.Bu bir isyan değil,bu edepsizlik ya da ahlaksız değil.Bu inandığın şeyi yaşamaktır.

İnsanlar önyargılı,insanlar kızgın,öfkeli,kıskanç, neden!

Sen git yüreğinin götürdüğü yere,yüz defa yenilsen de git,bin defa yenilsen de git.Ahlakını,Allah’a olan inancını yanından eksik etme yeter.Bu yolda başkalarını yolun dışına atma,bu uğurda başkalarını yoldan çıkarma,bu uğurda başkalarını yarı yolda bırakma yeter.

Sen git yüreğinin götürdüğü yere…

Gülşah Özçiftçi/KıDıM

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

