Ecel gelip çattığı için yüzün safran gibi sararıp soldu ise üzülme, ötelerde erguvan renkli lâlelikte oturmaya başlarsın.

Bu videoyu akşamüstü yürüyüş yaparken çekmiştim. Sizin de izlemenizi istediğim için youtube hesabıma yükleyip burada paylaşmak istedim.Sonra içimden bir gemi geçti duygu yüklü, ordan dökülenleri de buruya koyuverdim. Sevgiiyle paylaştım.

Geçmiş…

İnsanın geçmişi gölgesi gibiymiş derler. Öyle gerçekten. Bunu yaşamımda defalarca tecrübe ettim. Bu gölge sinsice geldi oturdu ışığımın önüne, karanlığa bürüdü dünyamı zaman zaman.Ama ben, öğrendim onunla nasıl başa çıkacağımı.

Bazen dostlarım  dert yanar bana; geçmişi unutmanın bir yolu yok mu? insan geçmişinden neden kurtulamaz? Neden bütün talihsizlikler beni bulur?

İnan bana dostum ben de en doğru cevabı bilmiyorum. Sana senden daha iyi Allah”tan başka kim doğru yolu gösterebilir? En buyuk klavuzun senin yaşamın zaten, senin tecrübelerin…

Boşlukta mısın? üzülme,ya da boşver dostum üzül gitsin! Ne var bunda? Bu hayattır dostum, bu yaşamın ta kendisi. Her şey daima mükemmel olmayacak. Sen hergünü neşeyle yaşamayacasın. Her seferinde şanslı olmayacaksın. Belki aileni beğenmiyorsun, baskıyla yaşıyorsun. Belki çok büyük bir darbe aldın belki dostundan belki ailenden belki sevdiğin o insan varya, ondan. Kederlenme, ya da kederlen dostum kederlen gitsin! Ne var bunda? Bu hayattır dostum bu yaşamın acısıdır ona lezzet katan. Bu yaşamın güzelliğinin bir parçasıdır.Fakat ne yaşarsan yaşa tüm bunların baki olmadığını asla aklından çıkarma.Ah dostum bilmez misin ki kıştan sonra yine yaz gelir, geceden sonra gündüz… sararan yapraklar yine yeşerir, kuruyan toprak  bir yağmurla yine ıslanır. Hastalanırsın yine iyileşirsin. Bir daha kimseye tekrar aşık olamayacağını sanar yine olursun. En içinden çıkılmaz dertlerin bile bir sonu, bir devası vardır. Sadece biraz zaman dostum, biraz zaman… Durma, seni durdurmaya çalışsalar da durma, sen de zamanla beraber akıp git. Bir meşkale bul kendine. Fakat en çok dua et dostum. Çünkü yok Allah”tan daha güzel deva. Ve kendini en yalnız hissettiğin anlarda sığınabileceğin en güzel limandır dua.Çünkü sana güzel günleri sunacak yine o. Emin ol bundan dostum. Bu dünyada bir et ve bir kemik olduğunu unutma, böbürlenme; ama boynunu büküp de ben acizim deme.Rab sana en değerli şeylerden birini bahşetti. Sana eşsiz bir ruh verdi. Kalbine sevgi  ve merhamet verdi dünyaya yay diye. Derdini sev dostum ve daha güçlü ol. Kendini kaybetme boşlukta. Sen kim olduğunu bil. Başına gelen hiçbir şeyin senin kalbini karartmasına seni olduğundan başka birine dönüştürmesine, seni kötü biri yapmasına izin verme.Sen yoluna devam et, yürü bak ilerde ne güzel bir manzara çıkacak karşına sen de göreceksin. Kabullen bazen, kabullenmen gerekiyorsa. Israrcı olma. Zaman sana ait olanı yine sana sunacak. Düzelt şimdi o kaşlarını çatma öyle.

Ölüm bile güzeldir sen Allah yolunda olduktan sonra. Bak ne güzel diyor Mevlana;

“Ecel gelip çattığı için yüzün safran gibi sararıp soldu ise üzülme, ötelerde erguvan renkli lâlelikte oturmaya başlarsın.”

tumblr_obaf3tznjf1qm1x85o1_500

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

