“Kulaklarım toprakla doluncaya kadar öğreneceğim.” diyen bu yaşlı adamın filmini çok seveceksiniz.

Merhaba benim sevgili takipçilerim. Bu hafta size benim çok severek izlediğim, izlerken inanılmaz etkilendiğim ve ilham aldığım bir filmi takdim etmek istiyorum.  Filmimizin adı The First Grader.Hadi size biraz filmin konusundan biraz bahsedeyim.

84 yaşında Kenyalı inatçı ve azimli bir ihtiyar olan Kimani Maruge, 2002 yılında  ülkesinin ona tanıdığı hakkı kullanarak ilkokula başlamayı kafasına koyar. Yıllarca ülkesinin özgürlüğü için savaşan bu yaşlı adam, karşısına çıkan engelleri bir bir aşmak zorunda kalıyor. Öğretmen Jane Obinchu (Naomie Harris) ise onun bu konudaki en büyük destekçisi oluyor.

Filmin gerçek bir yaşam öyküsünden sinemaya aktarıldığını da özellikle belirtmeliyim sevgili takipçilerim.Kimani Maruge’nin tüm zorluklara rağmen eğitim hakkını elde ederek hem Kenya’ya hem de tüm dünyaya azmin zaferini kanıtlaması konu ediliyr bi filmde.

“Kulaklarım toprakla doluncaya kadar öğreneceğim.” diyen Kimani Maruge (1920- 2009) “ilkokula başlayan en yaşlı insan” ünvanını kazanarak Guinness rekorlar kitabına girmiş aynı zamanda! 

İnanın bana bu filmden ve bu yaşlı adamdan öğrenecek çok şeyiniz var. Keyifli seyirler o zaman :)Bir dahaki filmimizde yine görüşürüz.

 

 

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

