İşte bu da kadının erkeğe olan şiddetinden bir tanesi… 


​Sosyal medyada kendilerinin ve çocuklarının fotolarını, evlerinin en mahrem yerlerini rahatça paylaşan kadınları görünce açıkçası en çok onların kocalarına kızıyordum. 

Hanımlarını nasıl kıskanmıyorlar, bu alenen teşhire nasıl müsaade ediyorlar diye düşünüyordum. Taa ki geçen gün, bir beyefendiden aldığım maili okuyana kadar… 
Beyefendi mailinde: 20 yıllık evli olduklarını, daha önce eşinin internetle hiç alakâsının olmadığını, fakat son zamanlarda facebook ve instagram hesabı açtığını yazmış ve şöyle devam etmiş: “Eşim açtığı hesaplarda kendi resimlerini, yakışıklı şarkıcıların resimlerini paylaşıyor. Artık devamlı aşk şarkıları dinliyor. Müstehcen içerikli klipleri izliyor. Sık sık benim kıyafetlerimi, saçımı acımasızca eleştiriyor. Hediye almıyorum diye bana tavır yapıyor. Yeni arkadaşlar buldu. Onlarla ailecek görüşmeyi, beraber tatile gitmeyi istiyor. Oysa biz çok mutluyduk. Elimden geldiğince onu rahat yaşattım. Şimdi neden böyle oldu anlamıyorum ve çok üzülüyorum” 

İşte bu da kadının erkeğe olan şiddetinden bir tanesi… ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sosyal medya maalesef kadınları da erkekleri de dipsiz ve acıtıcı bir girdaba doğru sürüklemeye devam ediyor. 

Sadece evini, kıyafetlerini paylaşarak fenomen olmaya çalışan kadınlar toplum için tehlikeli bir hâl almaya başladı. 

Her gün başkalarının makyajlı yaşamlarını takip ederek, kendi hayatından, eşinden, evinden nefret eden, eşine olan saygısını yitiren kadınların sayısı gün be gün artıyor… 
Bu yaranın tespiti çok kolay olsa da çözüm noktasında ben de tıkanıp kalıyorum. 

Bize anlaşılmaz çözüm önerileri sunan evlilik terapistleri, sosyal medya uzmanları değil, 

varlıkta da, yoklukta da saygı ve sevgiyi azık edinmiş, bir yastıkta bir ömür geçirmiş, sık sık nasihatleriyle besleneceğimiz ağzı dualı Zarife Ana’lar, görmüş geçirmiş çileli Ali Amca’lar lazım… Hem küçüklere, hem büyüklere tevekkül ve kanâat dersleri vermek, “Küçük şeylerle mutlu olma” , “Karşılıksız sevme” “Yaradılış gayesine uygun yaşama sanatı” adı altında kurslar düzenlemek lazım… 
Yoksa toplum olarak, bu ağır ve çirkin yükün altından kolay kolay kalkamayacağız…

@cahide_sultan

Yorumunu bizimle paylaş çünkü düşüncen bizim için önemli :)

