Gülşah'ın Notları

Sevgili Günlük ”Hoşgeldin Bahar”

large

Sevgili Günlük ”Hoşgeldin Bahar”

1 Mart itibari ile baharın ilk gününe merhaba dedik.Sakin bir gün oldu benim için.Evimiz düz ayak,çöpü atmak için bir ara dışarı çıktım.Hava ılık ılıktı etrafı izledim biraz toprağa bastım,sessizliği dinledim.Balkona çıkıp artan plavı ve makarnayı arka bahçeye döktüm.Kuşlar artık alışmışlar san ki biri ora da nöbet tutuyor,ben bir şeyler bırakınca diğerlerini uyarıyor,ben ordan ayrılır ayrılmaz yemeğe üşüşüyorlar.

Doğrusu sakin bir yer de yaşadığım için şanslı hissediyorum kendimi.Etrafta kuş sesleri cıvıl cıvıl.Geçen sabah bir grup serçe evimizin arkasında ki büyük ağaça konmuş,cıvıl cıvıl ötüyorlardı,ama öyle böyle değil…Onların sesine uyandım,Şaşırdım,içlerinden birine bir şey oldu sandım.Babamı çağırdım.Bahar geldiği için ötüyorlar dedi babam.

Demek onlar da bizim kadar çok seviyorlardı baharı.

Bunu zaten biliyorum ama 3 yıldır bura da yaşıyoruz doğaya kuşlara daha yakın hissediyorum kendimi.
Onları daha iyi gözlemleyebiliyorum.Ruhuma kadar hissediyorum.Şehir de doğallıktan öyle uzaklaşıyoruz ki ileri de bunlara bile hasret kalıcaz gibi görünüyor.Sarılı Morlu Çiçekler de boy göstermeye başladı.Çok yakın da papatyalar da yeşilliğin üzerin de beyaz beyaz göz kırparlar.

Balkon kahvaltılarımızı özledim ailecek.Sabah güneşini,gün batımını,ılık rüzgarı çok özledim…

Sırf bunlar  için bile  yaşamaya değer…yaşamak güzel…

Kıdım Gülşah

İslamiyet

Yemeği Birlikte Yemek.Hadis-i Şerif.

large (16)
“Allah’ın en çok sevdiği yemek, üzerinde ellerin çoğaldığı yemektir.”(Ebu Ya’la)

Peygamber’in (asm) Ashabı (ra) dediler ki:

“Ey Allah’ın Resulü! Yemek yiyoruz ama doymuyoruz.”

Şöyle buyurdu:
“Herhalde siz ayrı ayrı yiyorsunuz.”

“Evet” dediler.
“Birlikte yiyin ve Allah’ın adını anın (Besmele çekin) ki yemeğiniz bereketlensin.”

(Ebu Davud)